Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Måndagsmorgon

Av Leo - 9 augusti 2010 08:32

Efter en intensiv - men mycket trevlig helg! - med många gäster, så finns det nu tid att blogga lite...

Klockan är halv nio och Leo har varit ute och gjort sina behov, ätit och lugnat ner sig. Nu sover han i sin stol. Husse har varit snäll och fixat fram en liten pall så Leo kan gå upp och ner själv.

  


I onsdags vägde vi Leo. Han väger nu drygt 12 kg, och är 11 1/2 vecka gammal.

Han har någon form av eksem i armhålor och ljumskar, och det ska veterinären få kolla på onsdag när Leo ska vaccineras.

Han har börjat bli riktigt långbent! Men mest är han förstås bara jättesöt... Vår egen lilla narr... 

  


Anledningen till denna blogg är faktiskt en forummedlems förtjänst. En av medlemmarna på AlltOmHundar tyckte jag skulle starta en blogg om Leo eftersom han är av en så ovanlig ras. Många vet inte vad en broholmer är för hund. Det visste inte jag heller för två år sedan.

Andra anledningar är att Leos uppfödare bor på Jylland i Danmark, och således lär hon inte träffa honom så ofta. Det är dessutom Trines (ja, egentligen Wilmas då, förstås, Leos mor) allra första kull så jag tänkte att detta kunde vara trevligt för henne.

Utöver det har vi många familjemedlemmar, vänner och släkt som vi tyvärr inte träffar så ofta, och de tycker det är så spännande med Leo.

Här kommer lite fler bilder på sötnosen!

        




 
 
Hike

Hike

9 augusti 2010 16:12

Han är så sjukt söt! Dock får man passa sig för hans klor och tänder just nu om man ska leka med honom. Mina armar är ett bevis på det! XD

http://blogg.ahtl.se

 
Ingen bild

Mia L

9 augusti 2010 18:07

Vilken fantastisk vovve!
Hoppas jag får träffa honom snart!
Hälsa från mej! Kram på er alla

 
Ingen bild

Björn

10 augusti 2010 00:07

Tycker Leo är en riktigt skoj hund och ser fram emot episka dragkamper och slagsmål när han blir större!

 
Ingen bild

caroline

10 augusti 2010 11:03

Har satt upp er blogg som "favoriter" och ser fram mot att följa Leo, och blir inte mindre sugen på en egen borholmarvalp när man ser den underbaring. Mvh "lillkaris" från alltomhundar

 
Maja

Maja

11 augusti 2010 14:00

Han ser helt silkesmjuk ut sötnosen :) Fin blogg!

http://majasvedmark.blogspot.com

 
Ingen bild

lena.wiklund@hotmail.com

12 augusti 2010 15:08

Hej! Jättesöt hund. hur stor blir han? Jag trodde rasnamnet var ett collt eftersamn som ni gett honom. Hade aldrig hört det förut. Hoppas få se honom på C4 ngn gång
KRAM Lena W

 
Ingen bild

Monica

19 augusti 2010 15:01

Jösses vilken sötnos!!! Han e ju otroligt fin .
Jag älskar det uttrycksfulla ansiktet han har.
Vacker färg oxå.
Förstår att han e Eran "narr" =) Brukar vara mycket bus i valpstadiet, precis som det ska vara *L*
Ta hand om Er alla!
Många Kramar / Monica Pst! kommer så klart kika in här ibland o se hur han växer..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo - 24 oktober 2013 18:43

Det här året har varit ett fint år vädermässigt. Först den bästa sommaren på jättelänge och så en varm, härlig indiansommar. Olof har tagit fina bilder på Leo idag när de var vid havet. Tänk er - oktober är snart slut och vi har femton grader varmt...

Av Leo - 28 januari 2013 11:19

Äntligen kommer ett nytt inlägg! Igår fick jag fina bilder på Leo av Olof som han tog häromdagen. Bra start på året, eller hur?    Lägg särskilt märke till bilden i bilen. Om en bildörr är öppen går han in och sätter sig. För ett och ett halvt år...

Av Leo - 1 augusti 2012 13:17

  Så kom sommaren och snart är den över... Äntligen fanns det tid och ork för nytt blogginlägg. Våren var som vanligt intensiv med jobbproduktioner, sommaren har varit intensiv med trädgården - vi har ju stort grönsaksland och jag har sått MÅ...

Av Leo - 1 april 2012 14:00

    Idag har Leo varit med om något märkligt. Han har blivit mentaltestad.    Ja, faktiskt! Det är inget aprilskämt! Och det var kul! Leo, Olof och jag kom till Tollarps brukshundsklubb kl.7.40. DET är nog aprilskämtet i det hela. En söndagsmo...

Av Leo - 31 mars 2012 13:11

Återigen är det ett tag sedan det skrevs något på den här bloggen...    Många ursäkter finns det, men vi kan väl enkelt säga så här: det är mycket nu - på alla plan. Och så fördjupar jag mig inte i det.   Förra helgen var Leo och jag på broholmer...

Ovido - Quiz & Flashcards