Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Sköna januaribilder eller är det vårbilder?

Av Leo - 30 januari 2012 20:09

 


Den här gången blir det lite snack och mycket hockey! Det vill säga - lite text och många bilder... Nu har ju kylan kommit, men för två veckor sedan när de här bilderna togs på Ravlunda skjutfält kunde man nästan tro att det blivit vår. Leo badade till och med!


               


Leo älskar sin frisbee. Jag kan tala om att vi lägger åtskilliga pengar på frisbeesar, för givetvis måste han ju bita sönder dem. Vi har gått igenom alla som finns på marknaden, och jag kan säga att bäst i test är ORKAs ljusblåa, mjuka frisbee. Ifall ni behöver tips. Den är mest motståndskraftig.

När vi ska kasta talar Leo om vart han vill att vi ska kasta! Mycket speciellt, och verkligen inget vi har lärt honom. Om han vill att vi ska kasta den i vattnet lägger han den vid vattenbrynet och ska vi kasta uppåt mot sanddynorna och gräset lägger han den högre upp på stranden. Han vill helst fånga den innan den slagit i backen. Det kan ni se på alla hoppbilder.


                       


Leo gillar att rulla sig i gräset. På små lik, tänker ni nog då? Ja, med doften i bilen efter säl-liksrullningen i färskt minne för ungefär ett år sedan, så måste jag erkänna att det gör han. Han är ju hund.


 


Men han gillar att rulla sig i gräset även utan lik. Han gör det ofta, och ser verkligen ut att njuta och han grymtar som en gris. Jag tänkte att jag måste kolla vad det är som är så gött.


 


Visst, det var lite mysigt att rulla tillsammans i gräset, men jag fattar inte riktigt poängen. Man måste kanske vara hund?


   





 
 
Ingen bild

Ingela o Per

31 januari 2012 19:14

Ha ha ha....Tack för en underhållande blogg med fantastiskt snygga bilder! Hoppas allt är bra med er och Leo! Vi står i kö på en ny broholmer och längtar. Kram, Ingela o Per

Leo

31 januari 2012 21:40

Åh, det var roligt att höra! Leo skickar en blöt puss. Av mig och Olof får ni nöja er med kramar... Ha ha ha...

 
Ingen bild

Marianne o Gaia

4 februari 2012 17:49

Hej!

Vilka härliga bilder! Vilken miljö.. sandyner och vatten! Gaia får nöja sig med skog och äng.
Gaia har sänt ett mail till Leo i dag men antar att du ser det först.
Hela familjen hälsar!

Leo

5 februari 2012 17:33

Alla vi hälsar hela familjen tillbaka!
Ja, vi har fin miljö omkring oss här, och Olof är en duktig fotograf. Det är lite roligt med frisbee-bilderna för en del av dem har Olof tagit när han har varit ensam med Leo - han har alltså både kastat och direkt fotograferat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo - 24 oktober 2013 18:43

Det här året har varit ett fint år vädermässigt. Först den bästa sommaren på jättelänge och så en varm, härlig indiansommar. Olof har tagit fina bilder på Leo idag när de var vid havet. Tänk er - oktober är snart slut och vi har femton grader varmt...

Av Leo - 28 januari 2013 11:19

Äntligen kommer ett nytt inlägg! Igår fick jag fina bilder på Leo av Olof som han tog häromdagen. Bra start på året, eller hur?    Lägg särskilt märke till bilden i bilen. Om en bildörr är öppen går han in och sätter sig. För ett och ett halvt år...

Av Leo - 1 augusti 2012 13:17

  Så kom sommaren och snart är den över... Äntligen fanns det tid och ork för nytt blogginlägg. Våren var som vanligt intensiv med jobbproduktioner, sommaren har varit intensiv med trädgården - vi har ju stort grönsaksland och jag har sått MÅ...

Av Leo - 1 april 2012 14:00

    Idag har Leo varit med om något märkligt. Han har blivit mentaltestad.    Ja, faktiskt! Det är inget aprilskämt! Och det var kul! Leo, Olof och jag kom till Tollarps brukshundsklubb kl.7.40. DET är nog aprilskämtet i det hela. En söndagsmo...

Av Leo - 31 mars 2012 13:11

Återigen är det ett tag sedan det skrevs något på den här bloggen...    Många ursäkter finns det, men vi kan väl enkelt säga så här: det är mycket nu - på alla plan. Och så fördjupar jag mig inte i det.   Förra helgen var Leo och jag på broholmer...

Ovido - Quiz & Flashcards