Alla inlägg under mars 2012

Av Leo - 31 mars 2012 13:11

Återigen är det ett tag sedan det skrevs något på den här bloggen...    Många ursäkter finns det, men vi kan väl enkelt säga så här: det är mycket nu - på alla plan. Och så fördjupar jag mig inte i det.


Förra helgen var Leo och jag på broholmerföreningens årsmöte i Spånhult utanför Jönköping. Det var jättetrevligt! Enligt de "gamla rävarna" i föreningen har det aldrig varit så många med tidigare. Det märks att rasen är på väg att bli mer etablerad! Vi åkte dit på lördagen och lyckades faktiskt hitta till slut, mitt otroligt dåliga lokalsinne till trots. När alla kommit gick vi en promenad så att alla, både hundar och människor, fick bekanta sig lite med varandra. Det är härligt att se så många broholmere tillsammans på en gång.

Vi har en trevlig nestor som är medlem i föreningen. Han heter Leif och är från Danmark, och tydligen kommer han varje år på årsmötet. Fint, tycker jag. Han har en jättefin hanhund som heter Anton och är 11 månader. Anton är ganska lik Leo, tycker jag, fast han är lite större och inte lika röd. Jag tror Leif tycker de är lika också, för när han skulle åka hem på söndagen kopplade han först fel hund - Leo. Jag fick springa fram och säga "nej, nej, Leif, du får inte ta med dig min hund!". Lite kul, var det allt. Och det är en fin hund, Anton!

På lördagskvällen hade Helle ordnat så att vi fick en fantastiskt god buffé till ett mycket rimligt pris. Det hade varit värt att åka upp bara för den, Helle! Tack, tack!

På söndagen efter en god frukost hade vi årsmötet, och då blev jag och Anniken från Norge invalda i styrelsen. Det känns roligt att de tycker jag är en bra representant! Efter årsmötet hade vi styrelsemöte, mitt första. Där fick jag det stora ansvaret att bli valphänvisare och hjälpa andra som mig och Olof som vill köpa valp från Danmark. Det känns roligt, men också lite nervöst att ha fått en så ansvarsfull uppgift. Fast alla är så hjälpsamma så det ska nog gå bra!

Sedan blev det dags för hemfärd.

Tyvärr jobbar ju Olof (som brukar finnas bakom kameran) varje helg på våren med föreställningarna på teatern så han kunde inte följa med. Och givetvis glömde jag kameran. Men om ni vill se bilder kan ni gå in på föreningens hemsida på fliken "galleri". Länken till föreningen finns här på bloggen.


Så, eftersom jag inte har några bilder från Spånhult, tänkte jag lägga in några bilder från när vi var på Jylland och hälsade på Leo första gången. Det var tre veckor innan vi hämtade hem honom, så på bilderna är han sex veckor. Och så vill jag bara passa på att gratulera alla blivande valpägare. Snart är det er tur! Se och njut!










Ovido - Quiz & Flashcards