Alla inlägg under september 2010

Av Leo - 19 september 2010 21:26

 


Idag är det söndag och vi har haft en fin helg. Hösten är härlig när det är bra väder!

Den här veckan har varit Leos första riktiga vecka på dagis, efter inskolningsveckan. Dagismatte säger att det går jättebra. På dagis har Leo en jättesöt "fjälla"    (flickvän för er ickeskåningar). Hon är en liten svart labradortjej som är två veckor äldre än Leo. De båda är där tre dagar i veckan, och fantastiskt nog är det samma dagar.

Den här veckan är det husses bilder som lagts in på bloggen. De är väldigt roliga och fina, tycker jag. Här nedan ser man den knasiga seriefigurshunden...

 


Jag gillar att busa med Leo, förstås. Här flippar vi ut på Julebodastranden. En riktigt härlig septemberlördag.  


En bild har jag bidragit med denna gång. Jag lyckades fånga honom på fönsterkarmen. Han lever ju med tre katter, så detta har de lärt honom.  

     


Vad sägs om denna underbara bild! En riktig broholmerprofil. Vår fina, fina morotsälskande Leo!

   

Av Leo - 5 september 2010 13:18

  

September har startat och det med ett alldeles fantastiskt höstväder!

Vi sitter fortfarande ute och äter, både morgon, middag och kväll.   


I onsdags fick Leo sin andra vaccination, och veterinär Per var nöjd med honom. Vi passade på att väga honom och vågen visade 17,2 kg. Nu har han vuxit om sin 1 1/2-åriga kusin Lilja, som är en Siberian husky och väger 16 kg.

Nu tycker jag att jag kan börja skönja det kommande vuxna broholmerutseendet. Särskilt på bilden nedanför:


  


Vi har haft (och har) en fin helg med det fina vädret. Dessutom har min vän och kollega som numera tituleras Tant Marie varit på besök och övernattat. Inte bara till min förtjusning, utan även Leos. Han fick nämligen den stora äran att vältra sig över Marie och väcka henne med rejäla broholmerpussar i lördags morse. Massor av kärlek fick hon...    

  


Leo älskar sin himmelssäng som husse gjort. Där ligger han ofta...


  


Vi är glada för alla kommentarer och frågor som vi får! Fråga gärna om du undrar något om broholmern. Jag lovar att svara så bra jag kan!


  

Ovido - Quiz & Flashcards