Alla inlägg under december 2010

Av Leo - 21 december 2010 15:49

  


Detta önskar vi alla som besöker Leos blogg!


Jag vill också skänka en särskild tanke till Helle och Leif som för ca två veckor sedan förlorade sin fine Truls.

Jag vet hur oerhört tomt det blir, både i huset och i hjärtat.

Ni ska veta att denna fantastiska hund var en mycket stor anledning till att vi ville ha en broholmer. Jag träffade honom bara två gånger, men han gjorde mycket starkt intryck med sin vänlighet och godmodighet och sitt lugn.

Jag fick beskedet idag i broholmerföreningens utskick, och det var med sorg jag läste om Truls. Han blev 9,5 år.

Bilderna är från Broholmerföreningen Syds gåtur 30 oktober.



  


  


Nu är han i hundhimlen, och vem vet - kanske han är tillsammans med min fina Elsa?  

Av Leo - 20 december 2010 14:27

Igår var vi på huskeyträff på Hovdala slott i Hässleholm.

Vi var inbjudna av "storasyster" Lollo, Martin och "kusinerna" Lilja och Silver.

Det var verkligen jättetrevligt. Och riktigt kallt. Men framförallt kul!

Bilderna är tagna av Lollo.


När vi kom dit och skulle gå in i hagen var Leo lycklig för han hörde Lollo.

Vi gick in i hagen och Leo möttes av en flock "vargar".

Han höll en minst sagt låg profil!

  

Det blev lite skräckblandad förtjusning för Leo.

  


Efter ett tag var allt lugnt, så Leo kunde njuta av att springa med de andra och busa.


 

    


Hade du prinskorv, Martin?


  


Leo var inte den enda "katten bland hermelinerna". Med på träffen var också en svart storpudel, en äldre goldentik och en åtta månaders weimaranervalp.

Leo gillar äldre damer.

   


Undrar just vem han ärvt det av... Pappa, kanske?


   


Här kommer några fina bilder på kusinerna!

Lilja - snömonstret...

  


Snyggingen Silver...

  


Lilja flyger...

   


Silver är lycklig! Kolla hans ansiktsuttryck!

   


Det tog inte lång tid i hagen innan Leo hittade "kusinerna", eller Tryggheten med stort T.

Ibland var huskeysarna lite tuffa mot Leo, då gick Silver emellan.

   

Silver, Leos idol...

   


Och bästisen Lilja är trygg och alltid rolig att leka med...

   

   


Här försöker Inka bjuda in Lilja till lek...men Lilja är TRÖTT.

   


Kanske finns det någon annan huskey som det går att leka med?

Vad säger du, tjejen? Ska vi?

   


Ja! Kör på!

   


Fast det kändes ändå bäst att leka med någon som är och ser ut som jag, tror jag att Leo tänkte. Han och Jäger fann varandra och hade jättekul ihop. Jäger är en månad äldre än Leo. Här kommer några sköna bilder på dem tillsammans. Jäger ser verkligen rolig ut på en del av bilderna!

   

   

   


Pappa beundrar sin "son" tillsammans med Martin...

   

   

   

Bara så du vet så är Leo MIN kusin, tycks Lilja säga till Jäger. Bäst att du taggar ner grabben, annars får du med mig att göra!

  

Jag tror Jäger har hört Orups gamla hit "Jag blir hellre jagad av vargar" för han blir hellre jagad av "vargar" än uppläxad av Lilja!

   


Vi tackar Lollo, Martin och "kusinerna" för att ni tog med oss på huskeyträff!

Siberian Huskeys är fantastiskt vackra och speciella hundar...

   


  

Av Leo - 17 december 2010 17:24

                                          


Välkommen hem till oss!

Så här mycket snö är det i norra Skåne i början av december. Allt ligger under ett tjockt täcke av snö. Idag blir det inte så mycket skrivet, men desto fler bilder. Olof har tagit dem.

     


 


Leo gillar verkligen snön. Han gillar också att äta snön - förstås!


             


    


Promenaderna blir föstås lite jobbigare så här års...


  

  


Vi har många vackra "rundor" här omkring!


  

   


Men allra bäst är det nog ändå hemma, tror jag att Leo tycker...


   

  

Ovido - Quiz & Flashcards